Persondatapolitik
Vi behandler i vort daglige arbejde persondata, og har vedtaget denne politik om behandling af disse persondata. Gamle Mursten er dataansvarlig, og vi sikrer, at persondata behandles i overensstemmelse med lovgivningen.
Hvornår og hvordan indsamles persondata?
I forhold til kunder og etablering af kundeforhold, indsamler vi udelukkende persondata, som vores kunder stiller til rådighed for eller udleverer til os.
I forhold til jobansøgninger indsamler vi persondata, som jobansøger udleverer til os.
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig.
Hvilke information indsamles til hvilket formål?
Vi indsamler og behandler kun de persondata, der er relevante og nødvendige i forhold til at løse de opgaver, som er aftalt med kunden. Derudover kan det ved lovgivning være bestemt hvilke persondata, det er nødvendigt at indsamle og behandle.
Vi sørger for at kontrollere, at de persondata, vi behandler om kunder, ikke er urigtige, ufuldstændige eller vildledende. Vi sørger også for at opdatere persondata løbende i det omfang, det er relevant. For at kunne sikre opdaterede persondata, beder vi kunden oplyse os om relevante ændringer i data.
Hvem har adgang til data?
Kundedata er tilgængelige for medarbejdere ansat hos Gamle Mursten.
Vi videregiver og overlader persondata til samarbejdspartnere og aktører, hvis det er nødvendigt for at opfylde aftalen, som vi har indgået med kunden. Derimod videregiver vi ikke persondata til brug for deres markedsføring eller lign.
Hvordan opbevares og beskyttes data?
Vi har vedtaget interne regler om informationssikkerhed, som indeholder instrukser og foranstaltninger, der beskytter persondata mod at blive tilintetgjort, gå tabt, uautoriseret offentliggjort, og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til dem.
Alle medarbejdere er omfattet af tavshedspligt,og vi har fastlagt procedurer for tildeling af adgangsrettigheder til de af vores medarbejdere, der behandler persondata.
For at undgå datatab tager vi løbende back up af vores datasæt. Vi sørger løbende for, at vores IT-udstyr er opdateret og har installeret passende sikkerhedsforanstaltninger.
Vi benytter i begrænset omfang underleverandører som databehandlere. I disse tilfælde sørger vi for at have indgået nødvendige databehandleraftaler, der sikrer korrekt behandling af persondata.
I tilfælde af et sikkerhedsbrud, der resultaterer i en høj risiko for kunden for diskrimination, ID-tyveri, økonomisk tab, eller anden væsentlig ulempe, vil vi underrette kunden om sikkerhedsbruddet så hurtigt som muligt.
Hvornår slettes data?
De oplysninger, vi har indhentet, vil i fælles interesse blive opbevaret så længe, vi vuderer at have behov for det, dog under hensyntagen til lovgivningen. Persondata ifm kundeforhold vil blive opbevaret i 10 år, medmindre kunden ønsker sletning tidligere.
Data fra jobansøgere slettes straks efter ansættelsesproceduren er overstået, medmindre vi fra ansøgeren har fået samtykke til at opbevare data i længere tid.
Hvordan får personer adgang til sine data?
Kunden har til enhver tid ret til at få oplyst, hvilke data vi behandler om vedkommende, hvor de stammer fra og hvad vi anvender dem til.
Kunden har ligeledes ret til, til enhver tid, at få opdateret fejlagtige data hos os.
Kunden har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af persondata. Hvis kundens indsigelse er berettiget, stopper vi behandlingen og sletter kundens data, medmindre vi er forpligtet efter lovgivningen til at opbevare dem.
Indhentning af dine almindelige personoplysninger:
Som led i indgåelsen af en aftale om: handel med mursten, vægskaller, hjælpematerialer og andre med disse naturligt forbundne materialer samt konsulentydelser, behandler Gamle Mursten ApS, GM Vægsystemer ApS og GM Tech ApS en række almindelige personoplysninger (navn, adresse, e-mail etc.) vedrørende dig, og vi skal derfor i henhold til databeskyttelsesforordningen give dig en række oplysninger.
Gamle Mursten ApS, GM Vægsystemer ApS, GM Tech ApS er såkaldt ”dataansvarlige”. Vores kontaktoplysninger er:
Gamle Mursten ApS, Cvr. nr. 10134412, Skotlandsvej 16, 5700 Svendborg
GM Vægsystemer ApS, Cvr. nr. 37872040, Islandsvej 13, 5700 Svendborg
GM Tech ApS, Cvr. Nr. 38299174, Islandsvej 13, 5700 Svendborg
Kontaktoplysninger fælles for de 3 selskaber:
Telefonnummer: 6221 1416
E-mail: mail@gamlemursten.dk
Vi behandler dine personoplysninger med det formål at:
afgive tilbud, fakturere ordrer, udforme samarbejdsaftale samt i tilknytning hertil, opfylde vores forpligtelser overfor dig, i en samhandel om vore produkter og ydelser.
Vi behandler, som nævnt, kun almindelige oplysninger om dig.
Behandlingen sker dels, i henhold til databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b, fordi behandlingen af oplysninger er nødvendigt for udførelsen af de ovennævnte tilbud/aftaler m.v. Desuden sker behandlingen i henhold til samme forordnings artikel 6, stk. 1, litra f, idet behandlingen er nødvendig for at vi kan gennemføre at udarbejde tilbud, sælge varer mv til dig, samt i tilknytning hertil, at overholde lovgivningen bl.a. indenfor skatter, afgifter, bogføring m.v.
Hvem har adgang til data?
Kundedata er tilgængelige for medarbejdere ansat hos Gamle Mursten.
Vi videregiver og overlader persondata til samarbejdspartnere og aktører, hvis det er nødvendigt for at opfylde aftalen, som vi har indgået med kunden. Derimod videregiver vi ikke persondata til brug for deres markedsføring eller lign.
Hvordan opbevares og beskyttes data?
Vi har vedtaget interne regler om informationssikkerhed, som indeholder instrukser og foranstaltninger, der beskytter persondata mod at blive tilintetgjort, gå tabt, uautoriseret offentliggjort, og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til dem.
Alle medarbejdere er omfattet af tavshedspligt,og vi har fastlagt procedurer for tildeling af adgangsrettigheder til de af vores medarbejdere, der behandler persondata.
For at undgå datatab tager vi løbende back up af vores datasæt. Vi sørger løbende for, at vores IT-udstyr er opdateret og har installeret passende sikkerhedsforanstaltninger.
Vi benytter i begrænset omfang underleverandører som databehandlere. I disse tilfælde sørger vi for at have indgået nødvendige databehandleraftaler, der sikrer korrekt behandling af persondata.
I tilfælde af et sikkerhedsbrud, der resultaterer i en høj risiko for kunden for diskrimination, ID-tyveri, økonomisk tab, eller anden væsentlig ulempe, vil vi underrette kunden om sikkerhedsbruddet så hurtigt som muligt.
Videregivelse af dine personoplysninger:
Dine personoplysninger vil blive videregivet eller overladt til fragtfirma, underleverandører, samarbejdspartnere, når det er nødvendigt for opfyldelse af den aftale vi har indgået, samt offentlige myndigheder, hvis det er nødvendigt i henhold til lovgivningen – f.eks. til SKAT på deres kontrolbesøg.
Gamle Mursten ApS, GM Vægsystemer ApS, GM Tech ApS vil opbevare/gemme dine personoplysninger: som hovedregel i 10 år fra den seneste kontakt, dette ad hensyn til udvikling af vores samarbejde. Derudover gemmer vi oplysningerne for at overholde reglerne om forældelse af formuekrav, samt i henhold til bogføringslovens bestemmelser.
Dine rettigheder:
Vi gør dig opmærksom på, at du har følgende rettigheder efter databeskyttelsesforordningen i forhold til de personoplysninger, Gamle Mursten ApS, GM Vægsystemer ApS, GM Tech ApS behandler om dig:
Retten til indsigt (ret til at se oplysninger om dig)
Retten til at anmode om berigtigelse eller sletning (rettelse).
Retten til at anmode om begrænsning af behandlingen og til at gøre indsigelse mod en denne behandling.
Retten til indsigelse
Retten til dataportabilitet (transmittere oplysninger).
Såfremt du ønsker at gøre brug af én eller flere af dine rettigheder, kan du kontakte vores Salgsafdeling på e-mail: mail@gamlemursten.dk
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.
Du har mulighed for at indgive klage til Datatilsynet, Borgergade 28, 5, 1300 København K, hvis du mener, at Gamle Mursten ApS, GM Vægsystemer ApS, GM Tech ApS ikke behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med databeskyttelsesreglerne.
Du kan i øvrigt læse mere om databeskyttelsesreglerne på Datatilsynets hjemmeside www.datatilsynet.dk.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.
Persondata – Oplysning overfor jobansøgere
Når du søger job hos os, modtager vi dine personoplysninger.
Hvordan opbevares og beskyttes dine data?
Dine data opbevares kun af personale som har med HR at gøre. Det betyder at vi sørger for adgangsbegrænsning så dine data ikke kommer i hænderne på uvedkommende personer.
Hvornår slettes dine data?
De oplysninger, som vi har indhentet eller modtaget af dig, sletter vi som udgangspunkt med det samme. Hvis du søger et job som vi har annonceret efter, opbevares dine data indtil ansættelsesproceduren er afsluttet, hvorefter de slettes.
Hvis du søger job uopfordret, slettes dine data umiddelbart efter at vi har læst det din ansøgning igennem. Hvis vi vurderer, at vi vil gemme dine data til eventuelt senere brug, indhenter vi en samtykkeerklæring fra dig. På den står der hvor længe vi gemmer dine oplysninger.
Hvad er dine rettigheder?
Retten til indsigt (ret til at se oplysninger om dig)
Retten til at anmode om berigtigelse eller sletning (rettelse).
Såfremt du ønsker at gøre brug af én eller flere af dine rettigheder, kan du kontakte vores HR afdeling på e-mail: mail@gamlemursten.dk].
Udgiver
Gamle Mursten
Skotlandsvej 16
5700 Svendborg
www.gamlemursten.dk
+45 62 21 14 16